Учень до колекції своєї власності може віднести щоденник. Щоденник - це форма спілкування учня, вчителів та батьків.
Учні нашої школи в цьому році отримали профорієнтаційний щоденник. Школярі ще з дитинства мають чарівну мрію про своє майбутнє. Вони з захопленням розповідають про те, ким мріють стати: хто лікарем, хто художником... Мріям дітей немає меж.
Гортаючи сторінки цього щоденника, учні розширюють свій кругозір про світ професій та про види їх діяльності, їх напрями і профілі. ДЛя вибору професії учні повинні застосовувати формулу "Хочу - можу - треба". І коли проаналізувати свої здібності, можливості, старання, результати навчання та свій тип характеру, вони бачать, що не завжди те, що вони хочуть, може здійснитися. Адже, щоб здобути ту чи іншу професію, потрібні високі бали в навчанні, деякі професії мають підвищенний рівень емоційного виговорення. Емоційне напруження дає змогу ефективно прийняти те чи інше рішення в певній справі.
Учень повинен закріплювати, розвивати свої здібності, випробовуючи себе у спорті, музиці, мистецтві, не дозволяючи собі зупинятися на досягнутому через лінощі. Тут учень звертає увагу і підкріплює свої риси особистого характеру. Спостерігається розвиток особистості.
В щоденнику є багато цікавих розділів. Наприклад, розділ "Треба - корисно - актуально" дає інформацію про різноманітність професій в народному господарстві і сільськогосподарському виробництві.
Учні щоденно можуть повторити свої права і обов"язки. Завдання, тести, схеми, малюнки впливають на розширення кругозору учнів.
Розділ "Спілкування - розвиток - успіх" допомагає дітям знаходити спільну мову у громадських місцях, у суспільстві, у шкільному колективі. Розділ також навчає розв"язувати конфліктні ситуації: учень - учень, учень - учитель, учень - учитель - батьки; учень - батьки. Розв"язати ці конфлікти можна, використовуючи завдання в щоденнику на сторінці 97.
Застосовуючи приказки, прислів"я та вислови про професії, працю, перегортаючи щоденник, ми тренуємо механічно свою пам"ять.
Щоденник змістовний, цікавий і його поширення серед учнів допоможе їм обрати у круговороті повсякденних буднів своє, свою професію і реалізувати свої мрії, плани у подальшому самостійному житті.
Г.В. Ремешевська класний керівник 7-Б класу
|